Start to Run | Hoe het begon

Op en neer rennen als warming up voor handbaltraining? Wát vervelend.
Shuttlerun-test op de middelbare school? Verschrikkelijk!
Coopertest op de middelbare school? Mag ik me even ziekmelden?

Net als - waarschijnlijk - heel veel andere mensen hielp ik nooit zo van rennen. Vooral op handbaltraining kreeg ik altijd zo'n stekende pijn in mijn zij. Op de middelbare school had ik vooral last van puddingbenen en longen die in brand stonden.

Ik las steeds vaker over hardlopen op internet. Maar meestal ontweek ik die berichten juist, ik vond het nooit zo leuk om erover te lezen. Maar blijkbaar heeft het onbewust toch iets achtergelaten, want in de kerstvakantie, week 1 van 2013, bedacht ik me opeens dat ik wilde gaan hardlopen. Het was absoluut geen goed voornemen! Daar doe ik niet aan. Maar toevallig startte ik toen. Het begon met info zoeken via Pinterest, mijn absolute verslaving. Ik kwam veel handige tips en motivators tegen en toen ik via google Start to Run met Evy Gruyaert tegenkwam, besloot ik het gewoon te doen.

De volgende ochtend besloot ik mijn oude handbal/gymschoenen aan te trekken (zo'n 8 jaar oud, veel gebruikt en waarschijnlijk zo verouderd dat ik net zo goed op sneakers kon gaan). Maar ik ging wel, met Evy.

Twee weken later besloot ik dat dit een blijvertje is, en kocht ik echte hardloopschoenen. En aangezien het nog steeds januari was, ontzettend afgeprijsd in de sale. Maar wat vind ik ze mooi!
Na 5 lessen begon het te sneeuwen en
kon
durfde ik niet te gaan lopen, dus begon ik post-sneeuw opnieuw bij les 1. Inmiddels sneeuwde het nog een paar keer, was ik
moe
lui en ben ik ziek geweest. En zo komt het dat ik ongeveer 9 weken later pas bij les 12 ben. In plaats van bij les 27. Maar gelukkig hoef ik me bij niemand te verantwoorden en heb ik nog steeds plezier áls ik ga.

Mijn doel: zondag 5 mei een 5K rennen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes