Budget | Brood uit de vriezer

Vroeger bij mijn ouders aten we het al, brood uit de vriezer. Omdat er veel brood doorheen ging en mijn moeder niet elke dag naar de winkel wilde natuurlijk.

Ikzelf ben ermee begonnen in een periode dat ik weinig brood at en zelfs wanneer ik een half brood kocht kon ik telkens een paar sneetjes weggooien omdat ze beschimmeld raakten.

Ik weet niet waarom het vroeger altijd "mis ging" maar ik vond het brood áltijd droog. Waarschijnlijk had het iets te maken met 's avonds ontdooien in de zak en dan nog uren/een nachtje/een dag in de broodtrommel liggen voor ik het ging eten. Nu heb ik echter een methode ontdekt waarbij ik brood kan invriezen en tóch vers brood kan eten. Misschien zijn er nu wel mensen die hun wenkbrauwen fronsen, maar voor mij was het wel een ontdekking.

Als ik brood direct nodig heb: ik haal het uit en leg het een paar minuten op de broodplank om te ontdooien. Het is nog redelijk koud als ik begin met smeren, en zodra het écht ontdooit is, eet ik het meteen op. Heb ik geen geduld, dan wil ik het ook nog wel eens in de magnetron gooien, maar ik vind dat je het dan écht snel op moet eten omdat het anders hard wordt. Terwijl het nét uit de magnetron juist zo zacht en slap is.

Als ik mijn lunch voor de volgende dag maak: ik haal een aantal sneetjes uit de vriezer en begin direct met smeren. Ik neem altijd 4 boterhammen die ik zó besmeer dat ik er 2 tegen elkaar kan drukken, omdat ik dan niet hoef te wachten tot ik de boterhammen dubbel kan vouwen. Dan doe ik de besmeerde boterhammen in mijn broodtrommel en zet het terug in de koelkast. 's Ochtends in mijn tas en rond lunchtijd heb ik heerlijk verse boterhammen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes