H&L | Kalkoenwraps

Voor zover ik weet is kalkoen één van de betere vleessoorten, heel mager. Nog net iets gezonder als kip. Ik heb in het verleden wel eens kipfilet op mijn brood gedaan, maar ik vond het maar een droge boel. Waarschijnlijk alleen lekker op verse broodjes van de bakker.

Toch ging ik weer eens op zoek naar een recept met kalkoen, filet voor op de boterham dan wel. Lekker makkelijk en goedkoop. Ik zocht meteen ook voor iets met Hüttenkase. Want ook dat is ontzettend mager. En ik had weer eens zin in wraps, dus ook dat voegde ik toe in mijn zoekopdracht op Google.

En ik vond een recept dat echt ontzettend lekker was. Het heeft zowel Hüttekase als mozzarella, wat eiwitten bevat. Tomaat, radijs en sla voor de groente. Pesto om het wat pit te geven. Wraps om wat koolhydraten toe te voegen. 


Pakje kalkoenfilet

Cherrytomaatjes
Mozzarella
Cottage cheese / Hüttenkase
1 theelepel pesto
Radijsjes
Rucola / sla
2 wraps



Ik zet hier bewust geen hoeveelheden neer. Het is maar net hoe vol je je wrap wilt. Ik gebruikte voor 2 wraps een half pakje kalkoenfilet, een paar tomaatjes en rucola, een halve mozzarella en een half bakje Hüttekase. 



Besmeer de wraps met een mengsel van Hüttekase en pesto. Verdeel daarover de kalkoenfilet (zoveel je wilt). Snijd de mozzarella, tomaatjes en radijsjes klein en verdeel over de kalkoenfilet. Daar overheen de sla. Rol de wrap op en je kunt eten. 



Ik maakte er twee voor het avondeten maar krijg er maar anderhalve op. Het vult dus echt. 



Afgelopen week at ik het, zo mooi was het weer niet. Maar het lijkt me een ideaal recept wanneer het hoogzomer is. Lekker fris en je hoeft niet boven hete pannen te hangen. Mijn wraps waren trouwens wel iets voller dan op de foto, haha. 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes