H&L | Klimaatverandering en ik

Zondag, 18.00 uur. - Vorig jaar hadden we in mei prachtig weer. Het jaar daarvoor ook. En daarvoor kan ik me niet meer herinneren. Wat ik me wel herinner van de laatste jaren is dat het in de lente telkens bijna mooier was dan in de zomer.

Nee dan deze lente. Maar een paar mooie dagen. Veel regen en temperaturen rond de 12 graden waren geen uitzondering. En áls de temperatuur dan eens boven de 18 graden uitkomt gaat heel Nederland in t-shirts, korte broeken en jurkjes de deur uit. Nou, ik niet.

Bracht ik vorige week nog het fijne nieuws dat ik weer aan het rennen was, nu zit ik weer op de bank met een fleece-vest, een dekentje, een verstopte neus, verstopte holtes, een klier in mijn keel ter grootte van een mandarijn en hoofdpijn.

Dinsdag had ik nog een spinningles gevolgd. Het was hard werken en ik heb me kapot gezweet. Mooi, dat was dan alvast 1 van de 3 sportmomenten die ik per week wilde volbrengen. Woensdag voelde ik me al niet lekker worden en donderdag op stage heb ik aangegeven dat ik het rustig aan wilde doen, maar in mijn beroepsveld ("iets met kinderen") heb je daarmee lekker pech.

Vrijdags stond al op de planning dat ik met vriend naar een andere stad zou gaan om op geleende fietsen de stad te ontdekken, omdat we willen gaan verhuizen maar we wisten nog niet naar welk gedeelte van de stad. Ik was vooral erg verkouden, maar het was prachtig weer dus de zon en frisse lucht deden me waarschijnlijk wel goed.

Inmiddels is het zondag en zit ik al 2 dagen rollen wc-papier weg te snuiten. Mijn neusvleugels zijn helemaal schraal en afgelopen nacht was de eerste in een paar nachten dat ik eens níét 's nachts wakker werd en eens heerlijk heb doorgeslapen. Misschien door de ui die ik op mijn nachtkastje gezet had?

Het ergste hieraan is, dat doordat ik me niet lekker voel, ik niet ga sporten (op zich niet zo heel gek). Maar doordat ik niet sport ga ik weer ongezonder eten.

Nu eet ik veel fruit. Afgelopen dagen gingen er druiven, kiwi's, bananen en mandarijnen naar binnen. Maar daarnaast helaas ook wat marshmallows en een suikerwafel. En pannenkoeken (de gezonde variant!) als avondeten. Wat ik vanavond waarschijnlijk weer ga doen.

Als ik ziek ben heb ik geen zin om een visje met aardappeltjes en groente te eten. De vorige keer dat ik goed ziek was at ik bosbessen en vissoep (niet tegelijk, natuurlijk, maar iets dat ik normaal niet eet), en dat viel zo slecht dat ik de hele avond liep over te geven. Zelfs de glazen water die ik dronk kwamen er weer uit.
Helaas, helaas!
Voor iemand met een blog over sport en gezonde voeding voel ik mezelf echt een verrader. Ik wil anderen inspireren! Ik wil anderen aan het sporten krijgen! Ik wil dat anderen ook inzien dat gezond eten niet lastig of extreem duur hoeft te zijn!

En dan zit ik hier op de bank pannenkoeken en spekkies te eten. Maar ik wil ook geen mooi weer spelen (ha, de ironie) en mijn lezers voorliegen over hoe goed ik wel niet bezig ben.

Over een paar weken ga ik al op vakantie!! En ik wilde nog wel lekker strak aan het strand verschijnen. Ik hoop maar dat ik snel weer beter ben - dit kabbelt al sinds het weekend van Moederdag. En dat het lekker weer wordt. Zodat ik mijn sportshorts en sporthemdjes weer eens vies kan maken.

Een van die twee wensen komt al eventjes uit:
En voor die andere wens pel ik nog maar een mandarijn.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes