Creabea | Fifties huisvrouwtje

Shut the front door!

Ik heb mijn eerste kledingstuk met een patroon genaaid! Ja, dat eerdere projectje dat ik postte was wel aardig, maar dit is natuurlijk the real deal.

Op de eerste dag begon ik uiteraard met het overtrekken van de patronen. Ook knipte ik ze uit, speldde ze op de stof en knipte de stof uit. En toen was ik 2,5 uur verder. Was dat even een tegenvaller. Ik was voor die dag wel klaar.

Op dag twee begon ik te naaien. Ik begon tussen 11 en 12 uur in de ochtend. 's Avonds om 11 uur was ik klaar. Zowel met de lunch als het avondeten had ik een uurtje pauze.

Het bracht enkele keren behoorlijk wat frustratie met zich mee! Zoals hier, toen de onderdraad van mijn machine moeilijk deed:

Of toen ik de onderkant moest omzomen en ik geen idee had hoe ik dat in hemelsnaam moest doen zonder dat het vol met plooien zou komen te zitten. Zo heb ik het dus niet gedaan:

En niet te vergeten de twee naalden die ik brak op de rits (op beide zijden één) en de derde naald die brak op een simpel recht stuk op 2 lagen stof. Heeft sowieso een paar extra rimpels veroorzaakt!

Maar het resultaat is een plaatje! Hij heeft een wel heel hoge taille, wat ik niet gewend ben (iets verbloemd door het bloesje dat ik erover geknoopt heb, en er dus niet in zit). En in combinatie met het roze kleurtje geeft het echt een fifties gevoel. Dat dacht ik zelf, mijn huisgenootje kwam ermee en ook een vriendinnetje gaf spontaan zo'n opmerking. Dus, ik ben een jaren vijftig burgertrutje dat alleen nog haar schort mist. Moet ik die ook maar snel eens naaien.

Het patroon komt uit Knipmode 6 - juni, en wordt aangeduid als "rok 16". Het is niet op de website te vinden als los patroon. Onderstaande afbeelding geeft een beeld van het patroon: (ps. hij heeft zakjes! jeej!)

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes