Creabea | Breiring probeersel

Toen ik op de website van Action een breiring zag staan, wist ik nog niet wat je er precies mee kunt, maar ik wilde hem wel! Voor €3,69 hoefde ik daar ook niet lang over na te denken. Met de mini bolletjes wol die erbij zaten probeerde ik een mutsje te maken die volgens mij zelfs voor een pasgeborene te klein is.

Dus maakte ik vervolgens een want. Inderdaad, de tweede heb ik nog niet gemaakt, en ik weet ook niet of ik dat nog ga doen. Hij past namelijk niet echt goed. Te groot en het ziet er hartstikke raar uit.

Op internet vond ik drie basissteken, de knit stitch, purl stitch en e-wrap stitch. Als je ze googled vind je hartstikke veel foto- en videotutorials. Daar ga ik nog even niet aan beginnen.

Bij de pols heb ik de e-wrap en knit stitch afgewisseld, steeds twee van elke. De duim is gemaakt van e-wrap stitches. De binnenkant van de hand is gemaakt van knit stitches, die zijn heel strak, dus die maakte ik daar omdat dat misschien minder snel slijt, en de buitenkant van de hand is gemaakt van purl stitches, die zijn best los en dus misschien wat warmer.

Hoe het zit met dat slijten en de warmte zal ik nog moeten ervaren, als ik die andere nog maak tenminste.

Doordat de purl stitch losser is dan de knit stitch, is de want krom getrokken :-P. Dat heb ik aan het begin gecorrigeerd door extra rijen aan de binnenkant, maar dat heb ik later niet meer gedaan. Had ik misschien beter wel kunnen doen.

Goed, de foto's.


Op die laatste foto heb ik mijn hand erin. Ik vind het er ontzettend raar uit zien. Ik denk niet dat ik ook nog een linkse ga maken. Ik probeer de volgende keer wel een sjaal.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Stijl | Enkellaarsjes