Creabea | Haken

Mijn moeder had de naaimachine nodig, dus die ben ik al een tijdje kwijt. Binnenkort krijg ik hem echter weer, dus dan kan ik weer lekker naaien. "Toevallig" had ik wel nog een haaknaald om mijn creativiteit op vrij te kunnen laten. Dus zocht ik eens wat tutorials op.

Met behulp van deze link leerde ik mezelf haken. Het ging niet direct helemaal goed en ik heb hem ook nog een keer helemaal uitgehaald omdat het er zo lelijk uit zag. Maar bij poging twee had ik het iets beter door en besloot ik gewoon lekker verder te haken. Boeiend als het niet helemaal mooi gelijk en recht is, het is mijn eerste project. Ik ga hem niet verkopen ofzo....

Dit was mijn eerste tweede beginnetje. Ik vond hem best mooi vierkant.

De grootste moeilijkheid is om de spanning gelijk te houden. Dat lukt me echt helemaal niet. Als ik een half uurtje ga zitten lukt het me na een tijdje wel om de spanning redelijk gelijk te houden. Maar ook dan trekt de draad regelmatig strak doordat het bolletje opgerold is, dan moet ik met mijn andere hand even een stuk wol lostrekken, maarja, de laatste steek is dan al wat strakker. En ik zit nooit zo lang achter elkaar te haken, dus ik moet er telkens weer opnieuw inkomen.

Plus, ik heb echt geen idee hoe ik de draad moet vasthouden... Gewoon een keer om mijn wijsvinger slaan levert een veel te losse draad, twee keer om (dezelfde of verschillende) vingers slaan geeft een te strakke draad, op andere manieren valt hij steeds af..

Ik heb nog heel wat te ontdekken!

Maar ondertussen wordt dit kleine lapje wel steeds groter. Gisteren kocht ik weer wol bij. Gewoon van de Action. Nog meer grijs en een beetje wit. Dan kan ik van de witte een paar strepen maken om het geheel wat te breken.

Oh jee, nog een extra moeilijkheid, nieuwe draden aanhaken en netjes afwerken. Wordt trouwens ook nog leuk als deze bol op is en ik met een nieuwe bol moet verder gaan.
 Wow, deze foto is overbelicht. Bovenstaande bol wol heeft dezelfde kleur als de grijze hieronder. En ook onze bank is in het echt veel donkerder.


Wat vinden jullie van mijn haaksel, tot nu toe?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes