Keep Running | Les 3

Dinsdag 22 oktober

Deze les duurde 45 minuten. Evy had aan het eind van les 2 gezegd dat we vandaag zouden intervallen en dat ik zelf een warming up moest doen, een paar minuten warm rennen. Dus dat deed ik braaf. Maar het was helemaal niet nodig! Toen de les begon vertelde ze dat ik eerst 10 minuten zou gaan warm lopen.. Nouja.

Tijdens die 10 minuten moest ik nog even huppelen, vraag me niet waarom. Ik zag er als een berg tegenop, en nadat ik één huppeltje probeerde voelde ik me al zó belachelijk dat ik gewoon ben blijven rennen. Huppelen bewaar ik wel voor op het schoolplein.

De intervallen stelden nog niet zo veel voor. Ik moest 4 keer versnellen, voor 30 seconden. En die intervallen lagen ook heel ver uit elkaar. Dat zal komende lessen wel zwaarder worden, maar nu was het nog een makkie.

Het uitlopen begreep ik niet zo goed. Ze zei dat ik langzamer moest lopen. Maar als ik té langzaam ga joggen, dan krijg ik veel meer last van mijn gewrichten enzo dan wanneer ik er een beetje tempo in houd. Dus ik heb gewoon op mijn gemakkie doorgerend.

Ik heb een kléín beetje last gehad van wat pijntjes, beetje aan mijn darmen en mijn rechtse long weer. Maar niet echt zo erg om over naar huis te schrijven.

Deze les nam ik eens een andere route. Ik had een vaste route (een mooi rondje van 5K) gevonden die ik steeds liep. Eén keertje liep ik een variatie daarop. Maar vandaag besloot ik echt de andere kant op te rennen en te zien waar ik uit kwam. En het was heerlijk! Ik heb zo'n divers rondje gehad!

Ik heb over rechte fietspaden gelopen, door wijken, langs water en bomen, langs weilanden, boerderijen, sportvelden en over "het lint". Op het moment dat ik door weilanden en langs boerderijen liep, had ik echt het gevoel dat ik op vakantie was. Dat gedeelte van de stad/wijk had ik nog nooit gezien.

En dan het weer....... Tegen de 20 graden, lekker zonnetje, geen wind. Ik liep weer eens in een short en hemdje. Vorige week liep ik nog in lange tight en thermoshirt.

Tijd om te douchen ;)

Keep running!!




Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes