Keep Running | Les 6

Zondag 15 december

Guess who tied her shoes again?

Exact een maand geleden liep ik les 5. De redenen en excuses voor het niet rennen heb ik al eerder genoemd. Vandaag was ik "out of excuses".

Gisteren viel de nieuwe Women's Health weer in de brievenbus. En 's avonds hebben we zitten borrelen met de buren, waarbij het gesprek ook op hardlopen kwam. Al een tijdje terug moest ik al aan familie toegeven dat ik al een tijd niet gerend had, omdat er nog iemand is die Keep Running doet/deed en vroeg hoe het ging.

Afgelopen week fietste ik twee keer naar de binnenstad, zo'n 20 minuten fietsen, als je een beetje doortrapt. En dat ik wel mijn stijl, ik kan niet langzaam fietsen :P. Helaas kwam ik wel erg bezweet en uitgeput aan op mijn plek van bestemming.

Gisteravond, terwijl in gesprek met mijn buurvrouw (klinkt heel oud en serieus maar dat is het niet) viel me opeens op dat er flink wat buik over mijn broek hing.

Ik was er klaar mee. Klaar met ziek zijn, moe zijn, binnen zitten. En vooral nog níét klaar voor een winterdip.

Dus besloot ik weer te gaan lopen. We lunchten rond half 2, dus besloot ik om 4 uur te vertrekken. En dat deed ik.

Er is hier in de buurt een park waar ik per sé eens langs wilde rennen. Op afstandmeten.nl maakte ik een route door het park. Afstand: 9K. Iets verder dan ik normaal ren.. iets...... :P

Dus toen de podcast afgelopen was, was ik nog enorm ver van huis! Oeps. No way dat ik dat hele stuk ga wandelen, dus zette ik wat muziek op en rende vrolijk door.

De les duurde 45 minuten. Het begon met 10 minuten opwarmen. Daarna 25 minuten rennen met intervallen tussendoor en dan weer 10 minuten uitlopen.

Tijdens de intervallen zette ik een flink tandje bij. Dat gaf wel even steken in mijn buik. Ik gok in mijn lever. Dus daarna heel even gewandeld en daarna maar weer gaan rennen. Je rent het er vanzelf wel weer uit als je rustig aan blijft doen en goed ademhaalt.

In plaats van 45 minuten liep ik 70 minuten.

En na een maand pauze vind ik dat erg knap van mezelf! Wat zeg ik.. Ook zonder een maand pauze vind ik dat knap van mezelf! Want ik heb nog nooit meer dan een uur achter elkaar gerend.

Oké, ik wandelde héél even, ik stond één keer stil voor een stoplicht en na de warming up moest ik van Evy stretchen wat ik braaf deed.

Dat stretchen voelde trouwens wel goed. Mijn benen voelden daarna een stuk minder zwaar. Terwijl ik normaal alleen ná het rennen stretch.

Al met al een goede run! Ik ben tevreden! En natuurlijk gemotiveerd om weer te gaan. Want dat buikje hoef ik nooit meer te zien!

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes