52 Weeks of CrockPot | Week 11


Afgelopen weekend gebruikte ik hem gelukkig wel weer. En wel voor runderlappen.

De lappen vlees waren zo groot! Ze pasten helemaal niet goed, haha. Ze lagen in een soort kuiltje, half tegen de zijwanden aan. Met een lekkere marinade van mosterd, honing, witte wijnazijn, zout en peper. Het koken ging erg goed. Er is niets aangebrand (uiteraard), het is niet uitgedroogd, ze waren lekker mals en sappig.

Het enige jammere dat ik aan het vlees vond was al het vet. Ik houd niet van die vettige knobbels en randjes. Die eet ik nooit, deed ik als kind al niet dus ik laat ze niet liggen voor de lijn. Eigenlijk verwachtte ik wel dat die vetrandjes helemaal weg zouden smelten. Er lag namelijk erg veel vocht in de pan, tegen het einde van de kooktijd. Die jus zou moeten bestaan uit vet en een klein beetje marinade, dus het verraste me dat het vet toch ook nog aan het vlees zat.

We aten het vlees met de vaker genoemde aardappeltjes en een salade. Bij de salade maakte ik zelf een dressing van mayo, mosterd, peper, zout, witte wijnazijn en misschien nog iets dat ik er spontaan bij gooide.
 

 Getsie, dat ziet er vies uit! Maar echt, dat was het niet. Deze foto is het resultaat van een ondergaande zon, te weinig verlichting in de ruimte en dus noodzakelijk gebruik van de flitser. Kennen jullie die gevallen van kledingstukken die plotseling doorzichtig worden op foto's waarbij geflitst is - voornamelijk op rode lopers? Zo werkt dat ook bij deze jus. Maar dan andersom. De jus was namelijk helemaal doorzichtig. Op deze foto ziet het er bijna gestold uit, alsof het is afgekoeld. Toch intrigerend wat een flitser kan doen.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes