Food | All American pumpkin pie

Keukenavontuurtjes, zoetigheid en aanbiedingen. Drie dingen waar ik wel voor in ben. Dus toen ik de pompoen in de supermarkt zag liggen moest hij in mijn karretje. En eenmaal thuis herinnerde ik me dat ik een recept van een pumpkin pie had gepind. Afgelopen weekend kwam er visite, een goed moment om te bakken.

De andere helft gaat de vriezer in, want mijn ouders komen binnenkort. En als iemand een lekkere taart van mij verdiend heeft.... !!!

Het recept komt van In my red kitchen. En hier vind je het recept.

's Ochtends was ik een half uurtje bezig om de pompoen te snijden en uit te hollen en in de oven te doen en het deeg voor te bereiden. Tijdens het uurtje wachten ben ik een kopje thee gaan drinken bij mijn buurmeisje. Daarna ben ik nog een goed deel van de middag bezig geweest en de drie uur die ze op de website aangeeft heb ik ook wel echt gebruikt.

In plaats van maple sirup heb ik gewoon karamel gemaakt en dat over pecans gegoten, op een bakpapiertje. Mijn karamel was iets te bruin maar het was wel lekker. Al deed ik het pas na het bakken op de taart.

Een dag later, toen ik hem aan wilde snijden, leek de bovenkant van de taart wel vloeibaar en hij was een beetje ingezakt. Gelukkig viel het nog mee en het lijkt erop dat het de karamel was, hoewel ik verwachtte dat de karamel keihard zou worden. Dat deed hij eerst ook, tot hij op de taart ging.

Ik vond bij de Lidl een literpak karnemelk voor vermoedelijk dezelfde prijs als een half literpak bij de Jumbo, dus ik bespaarde me de moeite. De overige 900 mililiter heb ik een dag later afgemeten en per 100 mililiter in plastic bekertjes gegoten en in de diepvries gezet. Nu kan ik nog 9 keer een taartbodem maken! En er zijn wel plannen voor! Appeltaart bijvoorbeeld, perziktaar, kersentaart......

Omdat ik het eng vond, heb ik eerder wat minder dan meer kruiden gebruikt. Daardoor is de taart dus ook niet erg kruidig. De volgende keer zou ik liever net iets meer gebruiken. De taart is wel zoet, maar hij heeft ook nog wel een beetje iets hartigs van de pompoen, je proeft hem nog wel echt goed. Helemaal de bedoeling natuurlijk.

Als het niet zoveel werk was, en pompoen makkelijker en goedkoper verkrijgbaar was, zou ik hem zeker nog eens maken. Nu is het toch iets voor speciale gelegenheden. Vanaf nu.

Lekker met een toefje slagroom!

© allthingsclaudia
Bron




Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes