Home | Gezelligheid

Ik heb het altijd wel leuk gevonden om wat aan "interieurstyling" te doen, alhoewel het niet zo mag heten omdat ik er helemaal niet goed in ben. Zo kwam het ook dat ik al een tijdje niet meer blij was met ons huis. Het was kaal, saai en oogde al snel rommelig. Kaarsjes op tafel vielen in het niet, dus het was tijd voor drastischer maatregelen! 

De makkelijkste was om een kast naar een andere ruimte te verplaatsen en op de lege plek een bankje te zetten dat we al hadden staan. In die ruimte stond het erg vol en de kast stond er maar leeg bij. In de eetkamer, waar hij nu staat, wilde ik graag een buffetkast, maar het soort dat ik mooi vind kost duizenden Euro's. Dus dan maar eens schuiven. Tevens heb ik de ruimte waar hij stond eens goed opgeruimd, er stonden veel dode planten en het was een rommeltje. Door het bankje te verplaatsen ontstond er een beter zithoekje, met een hoekje om wat prullen te verstoppen, en de ruimte ziet er nu opener en minder vol uit. 

Maar dat was niet alles, er waren nog twee dingen die ik wilde: een vloerkleed, en de muur verven. En die kostten iets meer moeite én geld. 

Een vloerkleed trekt een zithoek echt bij elkaar. Waar zonder kleed de meubels in de ruimte "zweven" zorgt het kleed ervoor dat het een geheel wordt, waardoor het knusser oogt en warmer. 

De geverfde muur verandert heel veel! Eerst was alles wit, zo wilde ik het graag. Lekker veel licht in huis, want hoewel veel grote ramen is het toch vrij donker binnen. Maar aangezien we veel gekregen of van Marktplaats hebben, kwam mijn visie niet tot uiting in ons huisje. Wit, werd bruin. De enige optie was een witte bank, die kochten we nieuw, maar dat is zo besmettelijk. Met de witte muren (en zonder kleed) was het een bij elkaar geraapt zooitje. Zoals het kleed de zithoek goed doet, zorgt de geverfde muur dat de woonkamer minder groot lijkt, en met 25 vierkante meter mag dat best. 

Zonder de woonkamer nog verder vol te proppen met spullen, is het gelukt een grote stap te maken in het gezellig maken van het huis. 

Naast veel bruin, toch aardig wat wit en een grote grijze bank, wilde ik graag een accentkleur, blauw. Dit was een eerdere poging om het gezellig te maken. Er staan een paar blauwe vaasjes en een gigantisch leuke keramieken uil! In twee witte vaasjes staan blauwe, maar meer paarse, nep-hyacinten dus in het herfststukje op de salontafel is ook een paarse kaars gebruikt, met paars zand eronder. Blauw en paars gaan wel samen wanneer verschillende tinten van twee kleuren gebruikt worden die een beetje in elkaar over lopen. 


De Gamma verfkleurenwijzer. Met onze nieuwe muurkleur "Leem". 
Snekkersten kleed van Neerlands Zweedse vriend. Budget friendly ook nog. 
Deze heb ik in het blauw. De Kwantum verraste mij de laatste keer met alle leuke spulletjes, destijds ook nog eens veel afgeprijsd. 
Ook deze leuke uil kocht ik bij Kwantum, op hun site kan ik hem niet vinden, maar dit is precies dezelfde. Bovenop zijn koppie kan een waxinelichtje.
Dit is de nog kale basis van de herfst decoratie op de salontafel. Op een zondag zijn we een boswandeling gaan maken, met twee tassen bij de hand. Van alles verzamelden we, eikeltjes, beukennootjes en hun bolsters, kastanjes en hun bolsters, dennenappeltjes enzovoorts. Bij de paarse kaars zit nu het zand, er omheen liggen eikeltjes, om de (inmiddels vervangen) vanille-kaars van Ikea liggen de beukennootjes en bolstertjes en de rest heb ik in het grote vak gedaan. Wat je nu ziet zijn oude walnoten en deco van de Wibra, hartstikke goedkoop maar leuk voor wat apartere spulletjes die je niet zomaar kunt rapen. 
Bron . Wees creatief met natuurlijke materialen. Het is gratis, staat mooi, is leuk om te maken en tijdens het verzamelen ben je lekker buiten. 
Dit is te leuk om niet te delen. Ik bak graag, en met feestjes ben ik graag een goede gastvrouw, met genoeg en lekker eten, leuk gepresenteerd. Maar het zou ook een stoere eyecatcher kunnen zijn op de haard, een kast of de eettafel, met kaarsjes, mos, takjes enzovoorts. 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes