F&F | #JANUari update

Al zeg ik het zelf, ik ben lekker bezig. Ik ben lekker actief en ondertussen is er nog genoeg tijd om lekker op de bank te hangen, want dat doe ik ook gewoon graag. Eigenlijk ben ik namelijk echt een luierik. Maar toch vind ik meestal genoeg activiteiten om mezelf druk te houden. Misschien dat mijn huis daarom zo vaak een bende is? Maar dat is voor een andere keer. Mijn activiteitsupdate!

1/15: Hardlopen - 1,9 km in 15 minuten, het allereerste rondje in anderhalf jaar!
2/15: Bodypump - lekker krachttrainen, dit doe ik elke week als het even kan
3/15: Hardlopen - ik wil écht weer een hardloper worden, en dat betekent herhaling. Blijven lopen dus! App deed het niet, dus achteraf nagemeten moet het 2,5 km zijn geweest, tijd weet ik niet. 
4/15 Pilates - Een paar jaar geleden deed ik dit élke maandagavond. Heerlijk vond ik het. Dus wilde ik het weer eens proberen. Maar al vrij snel herinnerde ik me weer waarom ik bij dit sportcentrum geen Pilates doe. Waarom weet ik niet, maar ik vind het minder leuk. Ik ga denk ik dus ook niet meer.
5/15: Fietsen - Ik ga het er toch gewoon bij zetten. Ik heb geen vaste werkplek en dinsdag en woensdag moest ik 25 minuten per enkele reis fietsen. 's Ochtends wil ik op tijd zijn, 's middags kan ik niet wachten tot ik thuis ben, woensdag moest ik nota bene opschieten voor Pilates. Eigenlijk kan ik dus gewoon niet goed normaal fietsen, het moet altijd maar snel. En daarom kwam ik (vooral 's middags) flink bezweet thuis aan. En daarom telt het mee bij de challenge! (En daarom deed ik op de fiets naar een stageplek altijd een oud shirt aan om me op stage op te frissen en om te kleden)
6/15: Hardlopen - ja ik blijf het doen! Hetzelfde rondje als de tweede keer, dus weer 2,5 km. App had dit keer wéér (andere) kuren dus dit keer weet ik alleen zeker dat ik er 21 minuten over deed. 

Heeft er nog iemand hardgelopen vandaag? Kwamen jullie vooruit in deze WIND?!!!!!

Update van de update (18-1)
Een week is Bodypump overgeslagen omdat we op familiebezoek gingen en daarvoor ver moeten rijden. Maar we zijn nog actief geweest!

Ik moest weer een eindje lopen deze week maar ik vind het te weinig om mee te laten tellen.
7/15: Hardlopen - het idee was weer een zelfde rondje, misschien iets uitgebreid naar 3 km. De eerste twee gingen alleen niet zo lekker. Toch doorgezet en uiteindelijk 6,8 km gerend in ongeveer 45 minuten. Wauw ik was trots en moe! Wel een beetje last van mijn knieën nu.
8/15: Bodypump - geen excuses, gewoon weer gegaan! Weer wat extra gewicht geprobeerd maar niet veel gelukt want het was al zo zwaar!

Update van 8 februari
Tja, januari is afgelopen. Ik heb de challenge niet officieel gehaald. Maar om dan maar te stoppen?! Toch!

9/15: Bodypump
10/15: Bodypump
11/15: Hardlopen: 2,7 km en ik weet niet hoe lang ik erover gedaan heb. Ik kwam langs bekenden die me ophielden. Gezellig kletsen, dat wel. Maar ik was vergeten mijn app te pauzeren. Het was na een lange dag werken en ik wilde er gewoon een kort rondje inproppen voor het donker. Omdat ik al zo lang niet meer geweest was!
12/15: Hardlopen: Het smaakte naar meer. Twee dagen later ging ik weer. De zon scheen en de lucht was prachtig blauw, het vroeg er gewoon om! 3,5 km in 27 minuten. Niet heel snel maar in ieder geval beter dan de vorige keer, haha. Snelheid is nog niet waar het om gaat. Ik wil gewoon zo lang mogelijk achter elkaar rennen. Ik heb tijdens deze run een paar keer kort gewandeld. Mijn doel is om langzaamaan de afstand op te schroeven en per km steeds minder te wandelen.
13/15: Hardlopen: Ik wil dit jaar een 10k lopen. Dus ik ging weer. Ik ben weer gemotiveerd om te gaan. Over een doel een andere blogpost, maar ik heb er zin in. Over de run, de app deed het niet goed qua route, alleen het eerste deel staat op de kaart. Volgens de app was het 4,3 km, maar afstandmeten.nl zegt 5 km, iets erover. En ik denk nog wel iets verder want door nieuwbouw werkt de kaart niet echt lekker mee en moet ik omweggetjes maken. Ik deed er in ieder geval 32 minuten over. Wat natuurlijk helemaal niet slecht is!
14/15: Bodypump: Ugh, ik had écht geen zin. Bleek toen we begonnen ook nog dat er een andere instructeur was. En dan merk je pas hoe je op iemand ingespeeld raakt! Je raakt gewend aan de stem, woordgebruik, intonatie. Deze instructeur verstond ik vaak niet, of ik begreep het niet echt. Gelukkig ken ik de routine een beetje anders was het hopeloos geweest.

Nog 1 workout en dan heb ik #JANUari dan toch eindelijk gehaald! Beter laat dan nooit :) 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes