Life | Thee tag


Op internet gaat een thee tag rond. En toevallig houd ik wel van een kopje dampend smaakjeswater. Hoe dan? Lees mee.. (ik heb er een kopje thee bij gepakt, en jij?)

1. Losse thee of theezakjes?
Ik drink liever losse thee. Ze staan zo leuk in mijn glazen voorraadpotjes. Maar het is niet altijd handig. Op mijn werk drink ik alleen maar uit zakjes.

2. Sterke thee of slappe thee?
Ik drink liever slappe thee. Sterke thee kan bitter worden. Ik houd ook niet van erg sterk gekruid eten ofzo. Voordeel voor mij is dat ik makkelijk 3 kopjes thee zet met 1 zakje. Niet uit zuinigheid. Maar wel handig als je nog maar 1 zakje van een smaak hebt.

3. Wat voor lekkers eet je graag bij de thee?
Chocolade. Chocoladetaart, chocoladetoetje, chocolade na het eten, chocolade bij de wijn. Chocolade altijd! Maar taart mag ook. Brownies, chocolatechip cookies. Ik houd van zoetigheid.

4. Wat zijn je favoriete merken thee?
Ik heb vanalles in huis: Pickwick, Lipton, Lidl, De Tuinen, Leev, Rituals, Celestial, Clipper. Maar ik heb van alles maar 1 of 2 smaakjes. Een favoriet merk aanwijzen kan ik dus niet. Wel kan ik zeggen dat ik eigenlijk geen Lipton drink, die thee heb ik gekocht toen ik net uit huis was. Destijds vond ik hem niet zo lekker helaas waardoor hij is blijven liggen. Nu ben ik een beetje anti-Lipton door berichten van suiker in de zakjes. Pickwick vind ik ook niet zo bijzonder. Zij hebben vooral veel zoete thee, fruit smaakjes enzo, en ik gruwel van zoete thee. (In tegenstelling tot zoete koekjes, inderdaad!)

5. Drink je op bepaalde tijdstippen een specifieke soort thee?
Nee. Nouja, tijdens werktijd drink ik standaard thee, groene thee, earl grey of english blend. Want meer hebben ze vaak niet. Thuis drink ik vooral in de middag thee. Dus ik heb geen speciale ochtend- of avondtheerituelen.

6. Noem je drie favoriete theesmaken op dit moment
- Green Gunpowder van De Tuinen. Aan deze smaak heb ik erg moeten wennen, het was mijn eerste groene thee ervaring. Maar nu kan ik niet meer zonder. Mijn go-to, standaard, niet nadenken thee.
- Rose Wisdom van Rituals. Deze kreeg ik cadeau. Ik heb lang gewacht voor ik hem dronk, de geur vond ik namelijk niet lekker, en rozen over het algemeen trekken mij niet. Maar hij smaakt heel lekker zacht.
- Chai thee. Ooit, bij een cafeetje, dronk ik heerlijke chai thee. Uiteindelijk vond ik in Aarhus een lekkere losse chai, in een klein en volgepropt theewinkeltje. Daar ben ik dus erg zuinig op. Hij is trouwens ook erg lekker met opgeschuimde melk!

7. Uit welke kopje(s) of glazen drink je het liefst thee?
Ik heb eens een mok gekregen waar ik graag thee uit drink. Hij hoort niet bij een mooi servies, maar is wel gewoon erg mooi. Als die vies is, gebruik ik een mok van Delfts Blond.

8. Waar moet jouw ideale theekopje aan voldoen? (Denk aan groot, klein, dik/dun glas, dik/dun steen)
Middelgroot, vrij dun, steen. Ik houd niet van theeglazen. Ze moeten ook niet te groot zijn, dan blijven ze zo lang té heet. Een te kleine beker moet ik te vaak bijvullen. Aan dubbelwandig heb ik een kleine hekel. Hoe vaak ik daaraan mijn mond wel niet verbrand heb! Nee, die bewaar ik voor latte macchiato's.

9. Welke thee vind je echt niet te pruimen?
Fruitthee. Zoete thee. Thee met suiker. Zwarte thee met suiker, ugh.

10. Wanneer geniet je het meest van een kopje thee?
Als ik met een dekentje op de bank zit. Of kletsend met vriendinnetjes. Of bij mijn moeder aan de keukentafel. 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes