Home | Favorieten van Pinterest

Het is niet zeker wanneer ik mij aangemeld heb voor Pinterest. Maar als ik één ding zeker weet: once you go Pinterest, you never go back. De verslaving is serieus. Met heftigere en rustigere periodes. Maar het blijft héérlijk om te scrollen door eindeloze pagina's huizen, outfits, recepten en wat niet. Hier zet ik mijn favorieten van dit moment die je kunt vinden onder "Home Deco", één van mijn meest gebruikte onderdelen. 

bron
De metalen kozijnen met ruitjes zijn (nog) geen gemeengoed, en juist daarom vind ik het supercool. De eerste keer dat ik het zag was in een café/restaurant. Zij hadden hiermee een entree gemaakt. Het open gevoel en de stoerheid van het materiaal spreken me aan. Ik vind het een stoere vervanger van de glas-in-lood deur of houten deuren met glaasjes. 

bron
Zweeds huis. Kan ook niet anders. Wat een fantastische kachel! Maar die staat natuurlijk onwijs misplaatst in een Nederlands huis. Die kleur op de muur daarentegen, die wil ik wel kopiëren, inclusief het idee van half kleur/half wit. Eyecandy dit, heerlijk kleurenpalet om naar te kijken. 

bron onvindbaar
De bron is helaas onvindbaar. De meeste bloggers doen niet de moeite om een bron te vermelden, of, zoals ik bij deze foto doe, verwijzen naar Pinterest. Sorry! Ik heb nog een reverse image search gedaan, maar ook daar vind ik alleen maar meer bronloze kopieën. 
Maar over het huis; Heel vaak betrap ik mezelf erop dat ik foto's vaker mooi vind als er een witte vloer op staat. Hartstikke onhandig, maar wát mooi. Die Eames stoelen met houten poten vind ik ook prachtig! Net als een grote lamp boven de eettafel, al wil ik er één die iets stoerdere, industriëler. Ik wordt alleen een beetje moe van al die Andy Warhol posters.. je ziet ze zó veel, een beetje jammer. 

bron
Deze bekers zijn denk ik van het Scandinavische merk Kähler. Die hebben ook leuke vazen, met streepjes. De kleurstelling in deze foto vind ik mooi. Ik ben eruit dat ik meer zwart/wit in mijn huis wil. 

bron
Meer zwart/wit! Met een beetje neutraal, licht hout. Heellll fijn! 

bron
We hebben op dit moment een gewone, rechthoekige, saaie eettafel met stoelen die wel oké zitten en grijs zijn (wat ik er mooi aan vond) maar het is maar een saaie boel. Niets hips aan. Heel eigenlijk wil ik een ronde eettafel. Maar wanneer we een huis hebben (in plaats van ons appartement) vind ik een héle grote eettafel met een Zweedse klepbank en wat hippe stoeltjes ook wel leuk. Het is dus nog twijfelen of ik de moeite zal doen onze eethoek te verkopen en een "nieuwe" van Marktplaats te halen. 
Wat ik hier leuk aan vind is weer het kleurgebruik, dat het dus een ronde tafel is en dat er fijne stoeltjes bij staan. 
Bijna een jaar geleden hebben we bijna een huis gekocht. Dat was zo groot dat we in de keuken die grote eettafel met bankje en stoeltjes kwijt konden en in de woonkamer nog ruimte was voor een ronde tafel met van die super relaxte eetkamer-fauteuiltjes waarin je de hele avond kunt borrelen en spelletjes kunt spelen. Vandaar dat ik zo verdeeld ben over wat ik wil. Ik wil gewoon allebei! 

bron
Al die prachtige huizen hierboven zijn een ontzettende inspiratiebron. Maar ik zou het allemaal aan de kant kunnen schuiven om hiermee de wereld te mogen ontdekken. Dat is wat ik zou doen als geld geen rol zou spelen. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home | Reifkoeken, heerlijk huisgemaakt

Creabea | Breiring probeersel

Stijl | Enkellaarsjes